Roadtrip i Europa 2016

Jeg tænker at det kunne være hyggeligt at lave en lille update på vores roadtrip gennem Europa denne sommer. Både for at give turen en helhed, men også for at sammenligne med vores roadtrip i sommeren 2013.
Dette års tur tog vi på uden den store planlægning, uden andre vennepar som underholdning og desværre også uden Max. Ellers var princippet det samme; have campingvognen bagpå, komme lidt ned i varmen, udforske lidt for os ukendte områder og få slappet en masse af.
Vores tur endte med at se ud som følgende:

Dag 1-2: TYSKLAND

Første stop endte i byen Naumburg i midttyskland på campingplatz Blütengrund. Køreturen fra Danmark var på ca. 640 timer og tog omkring 10 timer inkl. færgen Gedser-Rostock. Vi ankom til frokosttid om mandagen og kørte videre igen tirsdag formiddag. Vi nåede at udforske den hyggelige lille by Naumburg og se byens domkirke.

Dag 2-4: ØSTRIG

Andet stop var på campingplatz Ferienparadies ved Natterer See. Køreturen fra Tyskland var på ca. 450 km og tog omkring 8 timer pga. en masse vejarbejde. Den første nat sov vi på en reserveplads, men anden nat fik vi en super fin panoramaplads. Campingpladsen var virkelig lækker, hvor der skete en masse aktiviteter, så det kunne bestemt godt være en plads vi vender tilbage til en anden gang.

Dag 4-9: ITALIEN, MASSA i TOSCANA

Tredje stop var på campingpladsen Taimi i kystbyen Massa i Toscana. Køreturen fra Østrig var på ca. 540 km og tog omkring 7 timer. Vi besøgte både strandpromenaden i Lido di Camaiore, nationalparken Cinque Terre og byen La Spezia samt spiste norditaliens bedste crepes.

Dag 9-11: ITALIEN, DOLOMITTERENE

Fjerde stop var på campingplatz Seiser Alm i Dolomitterne på grænsen mellem Italien og Østrig. Køreturen fra Toscana var på ca. 430 km og tog omkring 4,5 time. Vi besøgte den gamle hyggelige by Bolzano og kørte med svævebane op i bjergene.

LIDT OMKRING UDGIFTER:

• Overnatning på camping Blütengrund 1 x 229 kr. = 229 kr.
  • Overnatning på campingplatz Ferienparadies 2 x 444,5 kr. = 889 kr.
  • Overnatning på camping Taimi 5 x 462 kr. = 2310 kr.
  • Overnatning på campingplatz Seiser Alm 2 x 491 kr. = 982 kr.
  • Svævebane fra Bolzano = 260 kr.
  • Brændstof i alt 410 = 3325 kr.
  • Diverse vejafgifter = 1028 kr.