Boganmeldelse: “Sweet Filthy Boy”

Jeg har tidligere fået anbefalet bøger af forfatteren Christina Lauren, så da jeg alligevel var på biblioteket for nogle uger siden bestilte jeg den første bog i den nyeste serie “Wild Seasons” hjem. Christina Lauren er pseudonym for forfatterne Christina Hobbs og Lauren Billings, som har været veninder og erklærede romancefans så længe de kan huske. Sammen har de skrevet flere serier til både voksne og unge, bl.a. “Beautiful”-serien, som blev et onlinefænomen i USA med mere end 2 millioner downloads og som røg til tops på bestsellerlisterne i New York Times og USA Today. Wild Seasons er forfatterparrets nyeste romanceserie.

Bogen “Sweet Filthy Boy” handler om Mia, som med sine to veninder, Harlow og Lola, tager på weekend til Las Vegas for at fejre, at de er færdige med college. Efter en våd aften i byen vågner de alle tre op ved siden af en fremmed mand i sengen med huller i hukommelsen, sugemærker på halsen og en ring på fingeren. Ret hurtigt beslutter Mia sig dog for at forblive gift med den charmerende Ansel Guillaume, som oprindeligt bor i Frankrig. Hun ved egentlig ikke hvad hun vil bruge sin fremtid på, så hvorfor ikke springe ud i livet og bruge sommeren med en lækker mand i Frankrig. Her begynder ægte følelser at spire, men kan det gå, når man stort set ikke kender hinanden?

Jeg har ikke læst “Beautiful”-serien, som af mange beskrives som én af de bedste New Adult-serier, så på den måde har jeg måske ikke det store sammenligningsgrundlag, men denne bog kunne jeg faktisk rigtig godt lide. Den er sjov og dristig med en god kærlighedshistorie, og det er jo lige mig.

Wild Seasons-serien består af:
1: Sweet Filthy Boy / 2: Dirty Rowdy Thing / 3: Dark Wild Night / 4: Wicked Sexy Liar

• Forfatteren er pseudonymet Christina Lauren som består af veninderne Christina Hobbs og Lauren Billings