Boganmeldelse: Stark-trilogien af Julie Kenner

IMG_5488

Jeg vil starte med at sige, at hvis I har læst Fifty Shades og ikke kunne lide dem, så behøver I ikke at læse videre herfra, for denne trilogi minder meget om Fifty Shades-bøgerne, men med lidt mere almindelige erotiske scener.

Bøgerne “Slip mig fri”, “Tag mig” og “Endelig os” handler om den nyuddannede businesskvinde Nikki Fairchild, der som nytilflytter til Los Angeles støder ind i den velhavende, sexede og selvsikre mand Damien Stark til en fernisering. De har faktisk mødt hinanden et kort øjeblik nogle år tilbage til en skønhedskonkurrence, hvor Nikki var model og Damien var tilskuer, men det tror Nikki ikke, at han kan huske. Nikki falder dog ikke på røven over Damiens charme med det samme, hun synes egentlig, at han virker meget krævende og styrende, og det ønsker hun ikke at involvere sig i. Damien ved dog, hvad han vil have og han plejer at få det, som han gerne vil, så alligevel ret hurtigt er Nikki indfanget.
Deres forhold er meget intenst, men også præget af mørke oplevelser for dem begge i fortiden. Nikki er tidligere børnemodel, hvor hendes mor bestemte alt omkring hendes liv, og hvor hendes søster senere valgte at begå selvmord. Damien er tidligere tennisstjerne, hvor hans karriere stoppede brat, da hans træner pludseligt døde. Disse oplevelser og deraf hemmeligheder præger stadig dem begge og forholdet lider til tider last under dette.

Jeg synes, at Julie Kenner skriver virkelig godt og beskrivende, så den ene sider tager ret hurtigt den anden og pludselig er alle tre bøger læst. Handlingen er lidt forudsigelig, ligesom alle andre af den slags bøger, men jeg følte mig alligevel virkelig godt underholdt. Jeg er måske også lidt i perioder en sucker for kærlighedsbøger, og denne er klart en værdig konkurrent til Fifty Shades.

• Forfatteren er Julie Kenner, som er en amerikansk forfatter
  • Genren er erotisk roman
  • Bogen “Slip mig fri” er på 344 sider, udgivet i 2013 og originaltitlen er “Release me”