Boganmeldelse: “Måske en dag” af Colleen Hoover

Jeg var ret begejstret for sidste bog jeg læste af forfatteren Colleen Hoover, så da denne landede i min mailboks fra biblioteket var det en glad og forventningsfuld kvinde der kørte forbi biblioteket efter arbejde. Kærlighedsbøger, hvor livets realiteter også vendes, er da lige noget for mig.

“Måske en dag” handler om den unge musikstuderende Sydney, som på afstand iagttager en musikspillende fyr på en altan. Da hun senere finder ud af, at hendes kæreste Hunter er hende utro med hendes bedste veninde, står hun pludselig uden tag over hovedet, og tilfældighederne bringer hende sammen med altan-fyren. Han viser sig at hedde Ridge og han tilbyder hende et midlertidigt værelse i hans lejlighed. Ret hurtigt finder de ud af, at hans skriveblokering passer sammen med hendes sans for sangskrivning, men følelserne ligger også og lurer imellem dem. Ridge har dog en kæreste, og han er en god og loyal fyr – modsat Sydneys bedrageriske ekskæreste – så hun kan kun håbe på, at der måske kommer en dag.

Igen læste jeg bogen på mindre end et døgn, for det er en fantastisk bog, men – for denne gang er der et lille bitte men – jeg var ikke helt lige så blown away som ved bogen “Det ender med os”. Teamet omkring utroskab, hvem vælger man, hvis man elsker to, er lidt kedeligt og måske hverdagsagtigt. Jeg ved ikke hvordan jeg bedre skal forklare det, men på en eller anden måde mangler der lidt i handlingen for mig i denne bog for at nå helt op i toppen, som den tidligere bog jeg læste af Colleen Hoover. Den kan dog bestemt stadig anbefales til alle som elsker en god kærlighedshistorie.

• Forfatteren er amerikanske Collen Hoover
  • Bogen er på 469 sider
  • Bogen blev i september 2016 udgivet af forlaget Lindhardt og Ringhof