Boganmeldelse “I ét med dig” af Sylvia Day

Jeg har så længe jeg kan huske været glad for kærlighedshistorier. Da jeg var barn, læste jeg min farmors ugeblade, hvor jeg kunne være heldig at finde en hel serie af ugebladsnoveller imellem alle hendes blade. Senere blev det til bøger og gerne så tykke bøger som muligt, så jeg kunne være sikker på at være i det gode univers så længe som muligt. I dag læser jeg alle mulige forskellige slags bøger, men kærlighedshistorier vender jeg altid tilbage til.

Bogen “I ét med dig” er den femte og afsluttende roman i Crossfire-serien om Gideon Cross og Eva Tramell. Jeg har været fuldstændig vild med de forrige bøger, så da jeg læste, at denne bog var udkommet, måtte jeg selvfølgelig også læse den.

Serien handler om, for jer der ikke har læst den endnu, en ung sekretær Eva, som starter i et nyt job i et reklamebureau i New York. Bygningen, som bureauet ligger i, ejes af den charmerende milliardær Gideon Cross. Da Eva og Gideon møder hinanden første gang, slår kemien gnistrer med det samme, og den er så overvældende for dem begge, at de længes efter hinanden hele tiden. De har dog begge store følelsesmæssige ar på sjælen, og derfor er et almindeligt kærlighedsforhold fremmed for dem begge.

På mange måder lyder det som enhver anden kærlighedshistorie, men det der for mig gør denne serie ekstraordinær, er at Eva ikke bare er en uprøvet, naiv pige, som forelsker sig i en dominerende mand. Hun er derimod en viljestærk pige med ben i næsen og en fortid på godt og på ondt. Gideon er en player, som de der milliardærer åbenbart skal være, men han har alligevel substans – plus en fortid, som gør det svært for ham at binde sig til én kvinde. Alligevel er tiltrækningen for stor mellem dem, så de kæmper begge en kamp om at finde et fælles grundlag de kan trives i.

Hvis I som mig elsker en god kærlighedsroman, kan denne serie kun anbefales.

• Forfatteren hedder Sylvia Day og er en amerikansk forfatterinde, som især er kendt for hendes kærlighedsromaner
  • Bogen er på 477 sider