Boganmeldelse: “Forbandede kærlighed” af Colleen Hoover

Endnu engang har jeg kastet mig over en roman af Colleen Hoover. Hun har udgivet 12 romaner og de fleste af dem er, på trods af hendes ret unge alder (født 1979), blevet New York Times Bestsellers. Fire af disse romaner er oversat til dansk, og den første der nåede vores land var “Forbandede kærlighed”.

Bogen handler om den 23-årige pige Tate som flytter ind i et værelse hos hendes bror Corbin. De har et meget tæt søskende forhold, men han er pilot, så hun har ofte lejligheden for sig selv. Hun er i byen for at arbejde som sygeplejerske, så hun har hverken tid eller lyst til et forhold, men allerede første dag i lejligheden møder hun naboen Miles, som også er pilot og yderst tiltrækkende. Han har dog ingen intentioner om et forhold, men tiltrækningen er åbenlys hos dem begge, så efter deres første kys bliver de enige om et løst forhold som dog kun skal handle om sex. Miles sætter to regler. Regel nr. 1: Stil ikke spørgsmål om min fortid. Regel nr. 2: Forvent aldrig en fremtid. Men hvor står Tate i forholdet til en fyr, som ikke vil elskes? Og hvad er der sket i fortiden, som der ikke må åbnes op for?

Jeg må indrømme, at jeg er yderst begejstret for disse bøger, så hvis man er til virkelig velskrevne kærlighedsbøger er dette absolut et Must Read. Colleen Hoover må siges at være verdensmester i denne genre. Nogle vil nærmest sige, at hun har opfundet New Adult-genren, som er kendetegnet ved at være lidt mindre uskyldig end Young Adult-genren. Jeg læste bogen på mindre end 24 timer, og jeg både grinte og græd undervejs. Den er virkelig fantastisk, synes jeg.

• Forfatteren er amerikanske Colleen Hoover
  • Bogen er på 372 sider
  • Genren er New Adult