Boganmeldelse: “Dark wild night” af Christina Lauren

Ungerne har efterårsferie nu, så i går hyggede tøserne sig med biograftur med deres farmor (de så “De Utrolige 2” og den var vist god), og i dag har de stort set tilbragt hele dagen i deres nattøj foran fjernsynet. Max er jo på Bornholm med hans kærestes familie og det går også super godt. I dag ringede han til mig og spurgte om min opskrift på Rasmus-kage, fordi de skulle bage en god kage (det må siges at være et kompliment ik?), men ellers er det ikke det store vi hører fra ham. Men intet nyt er jo godt nyt, som man siger.

Både min mand og jeg er derimod på arbejde disse dage, men det virker alligevel lidt som en halv ferie for os også. Om morgenen kan vi bare stå op og tage på arbejde uden at koncentrere os om ungerne, og om aftenen hopper vi (også) over hvor gærdet er lavest i forhold til aftensmad. I aften skal vi fx over og spise på den lokale kineser sammen med ungernes morfar, så nem og lækker halvferie-tirsdag for os alle. We like!

I sidste uge læste jeg nr. 3 i Wild seasons-serien – faktisk på en aften – så den tåler bestemt en anbefaling herinde, hvilket jeg lige kan nå inden den står på kinesisk sushi, forårsruller og stegte ris.

Bogen “Dark wild night” handler om Lola og Oliver, det tredje vennepar som endte med at blive gift i Las Vegas efter en festlig aften i byen. De er gruppens nørder som går op i tegneserier (Oliver har en butik der sælger tegneserier og Lola illustrerer og skriver tegneserier) og de var de eneste som ikke fuldbyrdede deres ægteskab den nat i Las Vegas, men i stedet brugte natten på at snakke og lære hinanden at kende. De har siden da formået at udvikle et fantastisk venskab, hvor de er hinandens bedste venner og deler (næsten) alle tanker med hinanden – for i virkeligheden ønsker de begge nok mere end det, men tør de satse deres venskab på at prøve kæreste-delen af?

Før jeg gik i gang med denne 3. del af serien, må jeg indrømme, at Lola og Oliver nok var dem der sagde mig mindst af hele vennegruppen. De var begge stille og eftertænksomme og gik utrolig meget op i tegneserier, så deres karakterer var ikke særlig kendte for mig, men det vakte samtidig  min nysgerrighed for at lære dem at kende. Og jeg blev heldigvis ikke skuffet. Denne bog er præcis lige så indlevende som de to første bøger, så endnu engang en stor anbefaling herfra.

Wild Seasons-serien består af:
1: Sweet Filthy Boy / 2: Dirty Rowdy Thing / 3: Dark Wild Night / 4: Wicked Sexy Liar

• Forfatteren er pseudonymet Christina Lauren, som består af veninderne Christina Hobbs og Lauren Billings