Boganmeldelse: “Alt for mange hemmeligheder” af Abby Glines

Jeg læste en god anmeldelse et eller andet sted for nogle uger siden omkring bogen “Alt for mange hemmeligheder”, som fik mig til at bestille hele serien på biblioteket. Jeg havde oprindeligt en anden agenda omkring min sommerferiebogstak, men den gik hurtigt lidt i vasken, fordi jeg midt i den ene bog blev nødt til at aflevere den tilbage på biblioteket, samtidig med at jeg fik disse bøger hjem efter en del ugers ventetid. Det er helt klart en af minussiderne ved at låne alle sine bøger på biblioteket, at man er afhængig af udlån- og afleveringsperioderne, men jeg er nu alligevel meget glad og dybt afhængig af mit bibliotek. Alle de bøger jeg læser, ville helt klart være for dyre at købe sig til.

Bogen “Alt for mange hemmeligheder” handler om pigen Blaire som er vokset op på landet i Alabama alene med hendes mor. Da moderen dør en alt for tidlig død, bliver Blaire nødt til at opsøge sin far, som mange år tidligere stak af med en anden kvinde. Hans nye familie bor i et rigmandskvarter i Rosemary Beach og tæller bl.a. stedbroderen Rush, som er søn af en rockstjerne og på mange måder både nedladende, forkælet og kynisk, men også så sindssyg lækker, at Blaire både irriteres og drages af ham. På trods af deres vidt forskellige baggrunde og fordomme for hinanden, bliver den gnistrende kemi mellem dem sværere og sværere at ignorere. Rush bærer dog på en mørk hemmelighed, der sandsynligvis kan smadre alt hvad Blaire nogensinde har troet på. Kan deres spirende følelser for hinanden holde til det?

Dette er en sød ungdoms-/kærlighedsroman, som faktisk er virkelig godt skrevet. Abbi Glines formår at skrive medrivende omkring ungdommelig kærlighed, drama og intriger, og hun beskriver sine karaktere så detaljerende, at man ikke kan andet end at holde af både den jordnære og stærke Blaire, den guddommelige og følsomme Rush samt af mange af bipersonerne. Jeg læste alle tre bøger på få dage.

Rosemary Beach-serien består af:
1: Alt for mange hemmeligheder / 2: Alt for tæt på / 3: Alt for evigt

• Forfatteren er amerikanske Abbi Glines